הרשמו עכשיו אפליקציית שיחור לסמארטפון - לאייפון ולאנדרואיד

היסטוריה

בסביבות המאה הראשונה לספירה הגיעו סוחרים מחבל הודו-סין לאזור שכיום מזוהה כתאילנד, והביאו עמם גם את דת ההינדואיזם. מאוחר יותר, בין המאה התשיעית למאה ה- 11, הגיעו לאזור בני תרבות ה"מוּן" (מקורם העתיק של תושבי מיאנמר) אשר התמקמו במרכז תאילנד והביאו עמם את הבודהיזם, הדת השלטת באזור עד היום. 
 
מקורם ומוצאם של התאים עדיין שנוי במחלוקת, אך אין עוררין על כך שראשיתה של הממלכה התאית במאה ה- 13. בשנת 1238, לאחר שגברו על אנשי האימפריה הקמרית, הקימו נסיכים תאים את בירתם בעיר סוקותאי (Sukhothai), בצפון-מרכז תאילנד.

הגנרל פיה טקסין (Phya Taksin) הכריז על עצמו כמלך סיאם (תאילנד של ימינו) במאה ה-18, וייסד את עיר הבירה תונבורי (Thonburi), ששימשה נקודת סחר בממלכה. בשנת 1782 הוכרז כי דעתו של טקסין נטרפה עליו והוא הוצא להורג. במקומו הומלך הגנרל צ'או פיה צ'אקרי (Chao Phya Chakri), שהפך למלך ראמה הראשון. הוא ייסד את עיר הבירה החדשה בנגקוק על הגדה המזרחית של הנהר צ'או פראיה (Chao Phraya). העיר, שנקראה על שם אחד מפרבריה של תונבורי ("באנג מקוק", שמשמעו: כפר השזיפים), נבנתה כעיר מפוארת עם חומות, ארמונות ומקדשים, והפכה באופן רשמי לבירת הממלכה ולמקום מושבו של בית המלוכה. לימים הפכה תונבורי לאחד מרובעיה של בנגקוק.
בנגקוק נפתחה למערב במהלך המאה ה-19. זרים, בעיקר מיסיונרים וסוחרים מארצות אירופה וצפון אמריקה, החלו להגיע אליה ולהאיץ את תהליכי הפיתוח וההתרחבות. המלכים הבאים בשושלת צ'אקרי, בהם המלך מונגקוט (ראמה הרביעי) ובנו היורש צ'ולאלונגקורן (ראמה החמישי), אפשרו כניסת טכנולוגיה לעיר ובכך קידמו את המודרניזציה ואת הפיתוח התעשייתי של תאילנד כולה. סלילת הרחוב הראשון במדינה, למשל, הושלמה בשנת 1863, ובעקבותיה החלו להיסלל כבישים עירוניים, הונח קו מסילות ברזל ונוסדו תשתיות נוספות. 
 
בתחילת המאה ה-20 בנגקוק גדלה בקצב מסחרר. תשתית הכבישים החדשה אפשרה תנועה ממוכנת בעיר, ושטחים חקלאיים רבים הפכו לאזורי מגורים. מגמה זו התעצמה לאחר מלחמת העולם השנייה. יחד עם זאת, תהליך העיור המהיר, ההתפתחות הכלכלית המואצת והגידול בתיירות מארצות המערב הולידו בעיות חברתיות חמורות והובילו לעלייה משמעותית בשיעורי הצפיפות והדוחק בבנגקוק. 
 
בנגקוק הפכה לעיר של תעשייה זעירה וטכנולוגיה ולמרכז כלכלי חשוב בשנות ה-80 של המאה ה-20. באותה עת החלו להיבנות בה גורדי שחקים. בשנים האחרונות שודרגה התחבורה הציבורית בעיר, מתוך מגמה לשפר את איכות החיים בה: בשנת 1999 נחנכה בעיר רכבת עירונית קלה, בשנת 2004 נחנכה רכבת תחתית ובשנת 2010 החלה לפעול רכבת עילית.
 

 
 
 
 
טיפים
1) על מנת לשדרג כל חדר במלון - כתבו שאתם בירח דבש. תקבלו שדרוג חדר,...
נהגים רבים בבנגקוק אינם מכירים את שמו הלועזי של קניון MBK וחשוב לציין בפניהם...
מכל רחוב גדול בבנגקוק ובתאילנד בכלל יוצאות סמטאות קטנות. כל סמטה נקראת...