Antiga casa de Figueres

La Rambla 83, Barcelona
בקרו באתר

אודות

המבנה של הקונדיטוריה הצבעונית והפופולארית אסקריבה (Escribe), בעלת חזית הויטראג' המרהיבה, עוצב בשנת 1902 על ידי הצייר ומעצב הבמה אנטוני רוס אי גואל (Antoni Ros i Güell). המבנה, שהוכרז כאתר מורשת לשימור, מהווה נקודת ציון חשובה בהיסטוריה של שתי משפחות ותיקות: יצרני פסטה וסולת ממשפחת פיגוראס, שפתחו במקום מפעל ייצור בשנת 1820, ומשפחת אסקריבה, שושלת אופים וקונדיטורים. בשנת 1986 השף קונדיטור אנטוני אסקריבה קנה את מפעל הפסטה הישן של משפחת פיגוראס, ובנו וכלתו פתחו בה את חנות העוגות. בחנות ניתן ליהנות...

אתרים נוספים בסביבה

הרובע הגותי

הרובע הנפלא שנמצא בעיר העתיקה החל להתפתח בתקופה הרומית. הוא כולל את הקתדרלה הגותית והחצר המיוחדת שלה, היכלות מפוארים, כיכרות וסמטאות מלאות חן ובהן בתי קפה וחנויות קטנות. ייחודו של הרובע באווירה מלאת הקסם שלו - הסמטאות הצרות בנויות כמבוך ומתפתלות מכיכר קטנה אחת לאחרת, בין חנויות, כנסיות, ארמונות מימי הביניים ושרידים מהתקופה הרומית. שיטוט ברובע הוא חובה לכל מי שמבקר בעיר; מומלץ להקדיש זמן לטיול באזור שבו היה ה"קאל" - הרובע היהודי העתיק. ניתן להגיע אליו מרחוב סנט אונוראט (Sant Honorat) הגובל בקיר המערבי של היכל הג'נרליטאט (היכל הממשל האוטונומי הקטלאני).

כנסיית סגרדה פמיליה

מבנה בזיליקת סגרדה פמיליה (La Sagrada Familia), שפירוש שמה הוא "המשפחה הקדושה", הוא מרשים, יפייפה, ואטרקציית חובה למבקרים בברצלונה. האדריכל אנטוני גאודי ((Antoni Gaudí יצר במבנה המרהיב, שהוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית, עולם שלם של דמויות, ואופי המבנה הינו סיפור בלתי נגמר, כמו הבנייה עצמה שטרם הושלמה עד עצם היום הזה. על פי תוכניתו של גאודי, לקתדרלה 18 צריחים סה"כ (שחלקם עדיין בבנייה), המסמלים את שנים עשר השליחים, ארבעת האוונגליסטים, מריה הבתולה וישו. במודל הקתדרלה שלוש חזיתות המסמלות את לידתו, מותו ותחייתו של ישו: החזית המערבית, חזית הייסורים (Passion), שבנייתה החלה כ-30 שנה לאחר מותו של גאודי, החזית המזרחית, חזית המולד (Nativity), שבנייתה החלה עוד בימיו של גאודי והושלמה כ-4 שנים לאחר מותו, והחזית הדרומית, חזית התהילה (Glory), שבנייתה החלה בשנת 2002. מלבד התכנון והבנייה, גאודי היה אחראי גם על האלמנטים הקישוטיים המרהיבים של סגרדה פמיליה, הכוללים אינספור פסלים ופיגומי פלדה, והוא הטביע בה סמלים שונים הלקוחים מהמיתולוגיה הגותית-נוצרית והמסורת הקטלונית, כדוגמת צבים, המסמלים את עוצמתה ויציבותה של הנצרות, לטאות, המסמלות את התפתחותה של הנצרות, ועוד. בבזיליקה עצמה ניצבים עמודים גבוהים זוויתיים, דמויי עץ, היוצרים אפקט של ביקור ביער מהאגדות. לראשי הצריחים ניתן לעלות באמצעות מעלית ומדרגות. מדובר על 400 מדרגות, אך מומלץ לעלות ולראות את הנוף המרשים. הרעיון לבנייתה של הקדתרלה היה של מוכר הספרים ז'וזפ מריה בוקבלה (Josep María Bocabella) שייסד בשנת 1866 את האגודה הרוחנית של חסידי סאן חוזה (Asociación Espiritual de Devotos de San José), שמטרתה היתה קידום ערכי הנצרות. מבנה הקתדרלה המקורי עוצב בשנת 1877 על ידי האדריכל פרנסיסקו דה פאולה דל וילאר (Francisco de Paula del Villar), שהוזמן ע"י האגודה של בוקבלה. בשל חילוקי דעות, שנגעו בעיקר לעלות חומרי הבנייה, הוחלף דל ויאר בגאודי, ששינה את עיצוב המבנה לחלוטין. גאודי החל בבניית הקתדרלה עוד בשנת 1883 וראה בנייתה פרוייקט חייו, עד כדי כך שבחר לחיות בה בשנותיו האחרונות. גאודי לא הספיק כאמור לסיים את הפרויקט מאחר ונהרג בתאונת חשמלית בשנת 1926. באולם התת קרקעי של הקתדלרה (בקריפטה) נמצא קברו. מאז מותו של גאודי עמלו שרשרת של אדריכלים לסיים את העבודה על המבנה, שהפך לסמל של העיר, ובנייתו הופסקה רק בזמן מלחמת האזרחים הספרדית. כיום בראש הפרויקט עומד האדריכל ג'ורדי בונט (Jordi Bonet i Armengol), שאביו לואיס בונט (Lluís Bonet i Garí) עבד תחת גאודי עצמו. השאיפה כיום היא לסיים את הבנייה עד שנת 2026, לרגל 100 שנה לפטירתו של גאודי. עד אז, גם עם הפיגומים והמנופים, סגרדה פמיליה היא עדיין אתר חובה שלא כדאי לפספס.

פובלו אספניול

פובלה אספניול (Poble espanyol), המכונה "הכפר הספרדי", הוא מוזיאון אדריכלי באוויר הפתוח בברצלונה, הממוקם כ-400 מטרים מהמזרקות של מונז'ואיק (Magic Funtain of Montjuic). המוזיאון, שנבנה עבור התערוכה הבינלאומית EXPO שהתקיימה בברצלונה בשנת 1929, מורכב מ-117 העתקים של מבנים מפורסמים מרחבי ספרד החוברים יחד, ויוצרים כפר קטן המשחזר אווירה עירונית של מקומות שונים בספרד. הכפר מכיל גם תיאטרון, מסעדות, סדנאות אומנים ומוזיאון לאמנות עכשווית. המקום מייצג אומנות, מסורת, אדריכלות, מרחב ייחודי לפעילויות משפחתיות, קונצרטים ותערוכות בברצלונה. פובלה אספניול (Poble espanyol), המכונה "הכפר הספרדי", הוא מוזיאון אדריכלי באוויר הפתוח בברצלונה, הממוקם כ-400 מטרים מהמזרקות של מונז'ואיק (Magic Funtain of Montjuic). המוזיאון נבנה במקור עבור התערוכה הבינלאומית EXPO שהתקיימה בברצלונה בשנת 1929, והוא מורכב מ-117 העתקים, בקנה מידה אמיתי, של מבנים מפורסמים מרחבי ספרד, החוברים יחד ויוצרים כפר קטן המשחזר אווירה של עיירה ספרדית טיפוסית. תוכלו להתחיל את הביקור במעבר דרך חומותיה של העיר אווילה (Muralla de Ávila), דרך שער סן ויסנטה (Puerta de San Vicente) במדריד, להמשיך בשיטוט ברחוב אנדלוסי טיפוסי ולטבול באורח החיים הספרדי האותנטי. הכפר, השוכן על שטח של כ-49,000 מ"ר בלב ברצלונה, מציע גם מתחמי קניות, מסעדות, מתחם ייעודי לילדים וגם סדנאות אומנים שונות, כמו יצירה בחרס, בעור, בזכוכית, ועוד. מוזיאון פראן דאורל (Fran Daurel), אטרקציה מרכזית בכפר, מציג כ-300 יצירות של אמנים עכשוויים מרכזיים, כולל פיקאסו, דאלי ומירו (הכניסה למוזיאון כלולה בכרטיס לכפר). בנוסף, במתחם שוכן גם גן פסלים נחמד, שמחזק את החיבור הייחודי שהכפר מציע - אמנות וטבע החובקים זה את זה. הודות לאקוסטיקה המיוחדת של הכפר, מתקיימים בו גם קונצרטים ופעילויות מוזיקליות מגוונות. מומלץ לפני הביקור לבדוק באתר המוזיאון את תוכניית הפעילויות. הכפר עצמו הוקם תוך 13 חודשים בלבד, במטרה לשקף לקהל התערוכה את האלמנטים האדריכליים הסמליים ביותר של האדריכלות הספרדית הפופולרית. יוצרי המוזיאון ביקרו ב-1600 ערים, עיירות וכפרים ברחבי ספרד בכדי לבחור בקפידה את המבנים שיוצגו. השם המקורי שהוצע למוזיאון היה "איברונה" (Iberona), צירוף של המילים איבריה וברצלונה, אך בסוף הוחלט על שמו העכשווי. בסיום ימי התערוכה המוזיאון היה אמור להיהרס, אבל הודות להצלחתו ובשל מחאת המקומיים, הוא נשאר במקומו עד ימנו. הודות למיקומו, ההיסטוריה שלו, אופיו וכל מה שנמצא בין החומות המקיפות אותו, פובלה אספניול הוא מקום מיוחד בברצלונה, והוא מומלץ לביקור, גם אם יש הרואים בו ממוסחר ועמוס תיירים.

קאסה באטיו

המבנה הוא דוגמה לבניין שכונתי ששופץ על ידי גאודי. בעליו, תעשיין הטקסטיל ז'וזף באטיו, חיפש עילה להעלות לדייריו את שכר הדירה, ולכן שכר בשנת 1904 את שירותיו של גאודי. האחרון יצר משחק מעניין של חומרים קשיחים (אבן וברזל) היוצרים מגוון תצורות ושלל צבעים בחלונות ובמרפסות. גאודי נתן דרור לדימיונו, וכמעט שלא תמצאו במבנה קווים ישירים.