דף הבית יעדים פירנצהמסלולים בפירנצה לאורך נהר הארנו

לאורך נהר הארנו

פירנצה, איטליה
1

מוזיאון גליליי- המוזיאון להיסטוריה של המדע

מוזיאונים וגלריות
מוזיאון חשוב להיסטוריה של המדע, המכיל אוסף מקיף של מכשירים מדעיים, שאפשרו את הופעתן של תגליות מרעישות. המוזיאון נוסד ב-1927, אך למעשה ירש את המסורת בת ה-500 שנים של רכישה ואיסוף אינטנסיביים של מכשירים מדעיים על ידי בני משפחת מדיצ'י ולוריין. גולת הכותרת של המוזיאון הוא תצוגת המכשירים המקוריים ששימשו את גלילאו גליליי, אבי אבות הפיזיקה המודרנית. אם אתם מחפשים סיור הרחק מקפלות עמוסות בעיטורים ובציורי קיר או מכיכרות צפופות, מומלץ להגיע לכאן ולהרחיב את הדעת.
מוזיאון גליליי- המוזיאון להיסטוריה של המדע
2

פונטה וקיו

אתרי חובה ⋅ אחר
פונטה וקיו הוא אתר שלא השתנה זה יותר משש מאות שנה. זהו גשר קשתות סגור מאבן המורכב משלוש קשתות ואורכו כשלושים מטרים. הוא מאופיין בשורות של חנויות תכשיטים ובנופים הנהדרים של שדרות הלונגארני על שפת הנהר ושל העיר כולה. אין יודעים הרבה על הקמתו וקיומו הקדום ביותר של הגשר. אולם, ידוע כי גשר חדש מעץ נבנה בשנת 972 והתקיים יותר משלוש מאות שנה, עד לשיטפון הגדול שאירע בשנת 1333. היו אלו שנים של עושר שאין דוגמתו בפירנצה. בשנת 1345 הוטל על נראי די פיורוונטה להקים מעל הנהר "גשם עצום שלא ניתן להזיזו, אשר ממנו יתפעלו כל הפלורנטינים ואורחיהם". פיורוונטה תכנן גשר בעל שלוש קשתות שהיה רחב דיו לשאת שורה של חנויות ציבוריות משני צדיו. התכנון אושר, הגשר נבנה והרשות להפעלת החנויות ניתנה תחילה לגילדת הקבצים החזקה, שהחזיקה ברישיון ההפעלה עד ימיו של קוזימו הראשון ממשפחת מדיצי'. קוזימו הורה לגרש את הקצבים ובמקומם הוכנסו צורפי זהב וכסף כמפעילי החנויות. החנויות הקטנות הפכו לסימן היכר של פירנצה עד ימינו אנו. אפילו הנאצים רחשו להן כבוד: בשנת 1944 הם פוצצו את כל גשריה של פירנצה מלבד פונטה וקיו. הגשר נשאר שלם, למעט נזקים לשתי שורות החנויות. הנאצים חסמו את הגישה לגשר על ידי הריסת המבנים מימי הביניים שמשני צידיו של הגשר. החלק העליון של פונטה וקיו הוא חלק מ"מסדרון וזארי" המפורסם, שנבנה על ידי הצייר והמעצב וזארי מתקופת הרנסנס. שביל ההליכה הפרטי והסגור מוביל ממוזיאון פאלאצו וקיו וגלריית אופיצי אל ארמון פיטי שבצד השני של הנהר. ב-4 בנובמבר 1966 נהר ארנו עלה על גדותיו וגרם לשיטפון אדיר. רק בנס הגשר החזיק את משקל המים והסחף. במרכז הגשר אתם תתקלו בפסל המציג פסל מפורסם, Benvenuto Cellini, שנולד בשנת 1900. פירנצה רצתה להנציח את הפסל החשוב, ולצורך המשימה נרתם הפסל הפלורנטיני רפאלו רומנלי ויצר פסל ברונזה של הפסל שהוצב על גבי המזרקה שעל הגשר. לאורך השנים זוגות אוהבים נעלו "מנעולי אהבה" סביב המעקות שמסביב לפסל. בין השנים 2005-2006 הוסרו מהמעקות כ-5,500 מנעולי אהבה, וכיום נאסר לנעול מנעולים סביב הפסל. הגשר הוא אחד המקומות הפופולריים ביותר בפירנצה לטיול או בילוי, שיטוט בין קומות החניות ודוכני השוק וכן צילום תמונות אייקוניות של פירנצה. ניתן להתפעל מהגשר גם דרך שייט בסירה תחת הגשר.
פונטה וקיו
3

Via dei Calzaiuoli

אופנה ואקססוריז ⋅ אחר
הרחוב הפופולארי ביותר לקניות בעיר, אותו פוקדים תיירים ומקומיים כאחד. תוכלו לשוטט כאן בין שפע חנויות מעצבים כמו שאנל, מקס מרה וסברובסקי, וגם חנויות הנעליים הרבות ייגרמו לכם לפתוח את ארנקכם כמה פעמים. להיסטוריונים החובבים שביניכם מומלץ לפקוח עין על לוחות ההנצחה הפזורים לכל אורך הרחוב - זו דרך מצוינת ללמוד פיסות היסטוריה מקומית תוך כדי שיטוט אגבי.
Via dei Calzaiuoli
4

כנסיית סאנטי אפוסטולי

אתרי דת והיסטוריה
כנסייה עתיקה מאד, שנבנתה במאה ה-11. הכנסייה עוצבה מחדש פעמיים בתקופת הרנסנס, ולבסוף הוחזרה לעיצובה הרומנסקי המקורי. פנים הכנסייה מעוטר מעט באופן יחסי. יש בו אולם ראשי ושני מעברים צדדיים אשר יוצרים אכסדרה קשתית חצי מעגלית מעניינת. משמאל לאכסדרה נמצאת עבודת טרה-קוטה, יצירתו של ג'ובאני דלה רוביה.
כנסיית סאנטי אפוסטולי
5

כנסיית סאנטה טריניטה

אתרי דת והיסטוריה ⋅ אחר
החזית האפורה של הכנסייה לא מגלה את האוצרות שמסתתרים בתוכה . הכנסייה היא מבנה גותי פלורנטיני מהמאה ה-11, אשר נבנה מחדש במאה ה-12 והורחב שוב במאה ה-13. חזיתו, שנבנתה ברנסנס המאוחר, היא יצירתו של בואונטאלנטי (Buontalenti). הקפלות הפנימיות ורבים מציורי הקיר ומהציורים בכנסייה הם מהמאה ה-14, ויש בה גם ציורים חשובים רבים מתקופת הרנסנס.
כנסיית סאנטה טריניטה
6

Via Tornabuoni

אופנה ואקססוריז ⋅ אחר
רחוב טורנבואוני, הנקרא על שם אחת המשפחות הותיקות והמוכרות בהיסטוריה של העיר, הוא אולי הרחוב היקר cיותר בפירנצה. מאז המאה ה -19, הרחוב האלגנטי הזה מארח את מיטב בתי האופנה הבינלאומיים, בנוסף לבתי מלון נחשבים ואלגנטיים, בתי קפה אופנתיים ושפע מסעדות.
Via Tornabuoni
7

כנסיית אוניסאנטי

אתרי דת והיסטוריה ⋅ אחר
מהמבנה המקורי בן המאה ה-13 של הכנסייה נותר לו רק מגדל הפעמונים; כל השאר נבנה מחדש במאה ה-18. בתוך הכנסייה שולט סגנון המאה ה-17, ואילו הקפלות הצדדיות הן מבני רנסנס מובהקים. בתוך הכנסייה יש ציורי קיר של גירלאנדאיו (Ghirlandaio) ובוטיצ'לי (Botticelli), הקבור כאן; מקום קבורתו מסומן בלוח שיש על הרצפה. הקפלה השנייה מימין מעוטרת בציור קיר של משפחת וספוצ'י; ההשערה היא שהצעיר שראשו מציץ בין הבתולה והאיש הזקן הוא אמריגו וספוצ'י (Amerigo Vespucci), הנוסע הפלורנטיני אשר יבשת אמריקה חייבת לו את שמה.
כנסיית אוניסאנטי
8

כנסיית סנטה מריה נובלה

אתרי חובה ⋅ אתרי דת והיסטוריה
כנסיית סנטה מריה נובלה נבנתה על ידי הדומיניקנים במאות ה-13 וה-14 והיא פלא של אדריכלות ואמנות שאסור לפספס בביקור שלכם בעיר. היא משלבת סגנונות אדריכליים פלורנטיניים שונים. החזית מצופה בשיש לבן וירוק, בסגנון גותי, ובנייתה הושלמה במאה ה-15. מגדל הפעמונים נותר בשלמותו כפי שעוצב בידי פרה יאקופו טאלנטי, והוא דוגמה אלגנטית לסגנון גותי לומברדי טהור. אלמנטים פלורנטיניים גותיים עם נימות רומנסקיות מאפיינים את החלקים התחתונים. מעל לכרכוב הגדול ניתן לראות את תרומתו של אלברטי, איש הרנסנס, ומשני צדיה שני מכשירים אסטרונומיים, יצירותיו של דאנטי, אסטרונום החצר של קוזימו הראשון. לאורך הקיר הימני שוכן בית הקברות של האצילים, המוקף בשורות עמודים. פנים הכנסייה מעוצב כצלב דמוי האות T ומחולק לשלושה אולמות. הפרספקטיבה הנוצרת מהמרווחים המשתנים בין העמודים מייצרת אשליה שהמבנה ארוך מאוד. עושרה העצום של הכנסייה הזו מתבטא בהרבה יצירות מופת מהרנסנס, ובשפע מדהים של קברים וקפלות. לאורך אולם התווך הימני נמצא "המונומנט של הווילאנה המבורכת", יצירתו של ברנרדו רוסלינו, והקפלה על-שם משפחת רוצ'לאי, בה נחה יצירתו של גיברטי, "הקבר של פרה דאטי" ויצירתו של נינו פיזאני, "הבתולה עם הילד", שנמצאת מאחורי המזבח. בקפלה על-שם פיליפו סטרוצי נמצאים ציורי הקיר של פיליפו ליפי, "סיפורו של יוחנן הקדוש ופיליפ הקדוש", ויצירתו של בנדטו דה מאיאנו, "קברו של פיליפו סטרוצי". בימת המקהלה העשויה עץ מעוטרת בציורי קיר מפורסמים של גירלאנדיו, "סיפורי מרים". לאורך הקיר החיצוני השמאלי של הכנסייה ישנו הקומפלקס של הקיוסטרי - האכסדרות. הראשונה היא האכסדרה הירוקה, אולם עצום בסגנון רומנסקי, אשר עוצב לקראת אמצע המאה ה-14 על-ידי פרה ג'יובאני דה קאמפי, וכנראה נועד להיות החלק הראשון של מנזר דומיניקני. שמה של האכסדרה הגיע מהגוונים של ציורי הקיר הגדולים שלה, תמונות מהברית הישנה, יצירותיו של פאולו אוצ'לו. דלת קטנה בקיר המרוחק של האכסדרה הירוקה מובילה אל הקפלה הספרדית הקטנה ואל אולם הכינוסים הדתיים של המנזר. ציורי הקיר הגדולים בקפלה מראים, בין היתר, את מסע הניצחון של תומאס אקווינס הקדוש, הקדושים נאבקים בכופרים ועוד רבים אחרים. לאורך הקיר החיצוני השמאלי של הכנסיה ישנו מוזיאון. בכיכר שלפני הכנסייה ניצבים שני אובליסקים שכל אחד מהם ניצב על ארבעה צבי פלדה. זוהי הכנסייה הראשית של פירנצה שממוקמת במרכז העיר בפיאצה דל דואומו, והיא נחשבת למקום מהמתויירים ביותר באירופה.
כנסיית סנטה מריה נובלה

אודות

אנו מתחילים את סיורנו במוזיאון גלילאו גליליי - המוזיאון להיסטוריה של המדע. המוזיאון מציג אוסף חשוב של מכשירים מדעיים ועזרי מדידה לניסויים היסטוריים. גולת הכותרת של האוסף הם כלים מקוריים ששימשו את גליליי בכבודו ובעצמו. המוזיאון הוא הוכחה לכך שהתרומה של פירנצה לשדה המדע (שהחלה כבר במאה ה- 13) השתוותה לתרומה של העיר בשדה האמנות, בה היא נודעת.

 

עם סיום הביקור במוזיאון נמשיך לאורך נהר הארנו לכיוון פונטה וקיו (Ponte Vecchio); “הגשר הישן”. כיום אין בידינו מידע על הגשר המקורי, מלבד העובדה שהיה קיים בתקופה האטרוסקית. לא ידוע לנו אם הגשר עמד במלחמות ובהצפות של העידן הרומי; אולם אנו יודעים שגשר חדש מעץ נבנה בשנת 972 ועמד במקום יותר משלוש מאות שנה, עד לשיטפון הגדול שאירע בשנת 1333.

 

היו אלו שנים של עושר שאין דוגמתו בפירנצה. בשנת 1345 הוטל על נרי די פיורוונטה (Neri di Fioravante) להקים מעל הנהר “גשר עצום שלא ניתן להזיזו, אשר ממנו יתפעלו כל הפלורנטינים ואורחיהם”. פיורוונטה תכנן גשר בעל שלוש קשתות שהיה רחב דיו לשאת שורה של חנויות ציבוריות משני צדיו.

 

החנויות הקטנות הפכו לסימן היכר של פירנצה עד ימינו אנו. אפילו הנאצים רחשו להן כבוד: בשנת 1944 הם פוצצו את כל גשריה של פירנצה מלבד פונטה וקיו. מכיכר הסיניוריה מוביל לפונטה וקיו רחוב Via Por Santa Maria. המילה Por היא קיצור של Porta (שער); במקום זה עמד אחד השערים של חומות פירנצה מימי הביניים, שער סנטה מאריה.

 

כאשר תתקרבו אל הגשר מרחוב זה תראו מעל לחנויות, בצד שמאל, מעבר מקורה, ארוך ומעניין המחבר מפאלאצו וקיו, דרך פאלאצו אופיצי עד לפאלאצו פיטי (Palazzo Pitti). זהו מעבר ואזארי (Corridoio Vasariano), אשר נפגע בחלקו בפיצוץ של טרוריסטים בשנת 1993. המבנה הפשוט והאלגנטי איפשר לבני משפחת מדיצ’י לנוע בפרטיות מלאה בין המבנים שבבעלותם. שורות של חנויות לממכר תכשיטים, עתיקות ודברי עור וחנויותיהם של צורפי הכסף המסורתיים משתרעות משני צדי הגשר.

 

במרכז הגשר, מעל לראש הקשת המרכזית, נמשך מעבר ואזארי, שם אין חנויות; בדרך זו שמרו את המראה היפה של הנהר פתוח למטיילים במקום משני הצדדים. פסל הראש של בנוונוטו צ’ליני (Benvenuto Cellini), הפסל הפלורנטיני המפורסם בן תקופת הרנסנס, הוא יצירה מתחילת המאה ה-20, מאת רפאלה רומאנלי (Raffaele Romanelli). לאחר שטיילתם ליד החנויות בפונטה וקיו ונהניתם מהנוף הנשקף ממרכזו, שובו אל הגדה הצפונית.

 

אוהבי הקניות יכולים לשים את פעמיהם לרחוב Via dei Calzaiuoli וליהנות מסיבוב באחד מרחובות השופינג הפופולריים בפירנצה. לחלופין פנו שמאלה אל Lungarno Acciaiuoli, לכיוון גשר סאנטה טריניטה (Santa Trinita). פנו בסמטה הצרה השלישית ימינה, ותגיעו אל כנסייה קטנה, כנסיית סאנטי אפוסטולי (Santi Apostoli Chiesa). זו כנסייה עתיקה מאוד שנבנתה במאה ה-11. הכנסייה עוצבה מחדש פעמיים בתקופת הרנסנס, ולבסוף הוחזרה לעיצובה הרומנסקי המקורי. פנים הכנסייה מעוטר באופן צנוע יחסית: יש בו אולם תווך ראשי ושני מעברים צדדיים אשר יוצרים אכסדרה קשתית חצי מעגלית מעניינת.

 

משמאל לאכסדרה נמצאת עבודת טרה-קוטה, יצירתו של ג’ובאני דלה רוביה (Giovanni della Robbia). לידה קבור אודו אלטוביטי (Oddo Altoviti), בן לאחת המשפחות העתיקות ביותר של פירנצה, אשר קברו נבנה על-ידי בנדטו דה רובצאנו (Benedetto da Rovezano). בצדי הרחובות הצדדיים, הצרים, המקבילים ללונגארנו, בין Borgo Santi Apostoli ו-Via delle Terme ניתן לראות אחוזות וארמונות קטנים ועתיקים מימי הביניים.

 

פנו שמאלה אל רחוב Borgo Santi Apostoli, לכיוון כיכר סאנטה טרינטה Piazza Santa Trinita . במרכז הכיכר עומד עמוד גרניט שהוצב בעבר במרחצאות הרומיים בקאראקאלה (Caracalla); העמוד הוענק לפירנצה ולדוכס קוזימו הראשון על-ידי האפיפיור פיוס הרביעי. פסל הצדק העשוי משיש אדום הוא יצירתו של טאדה (Tadda). ממש בסמוך נמצאת כנסיית סנטה טריניטה (Chiesa di Santa Trinita). ליד חזית הכנסייה תראו פסל יפה פרי יצירתו של ג’ובאני קאצ’יני, Giovanni Caccini, תלמידו של ג’אמבולוניה (Giambologna) מהמאה ה-16.

 

לפי האגדה זוהי דמותו של אלקסיס הקדוש, בן למשפחה רומית עשירה מהמאה ה-4, שהוכרז על ידי הכנסייה כקדוש מפני שחי חיי עוני ודלות וזכה בשתי התערבויות נסיות של מריה הבתולה. אגדה אחרת מספרת כי קוזימו הראשון ממשפחת מדיצ’י, אשר היה אחראי להצבת עמוד הגרניט האדיר במרכז הכיכר, הצליח לעשות זאת רק לאחר שהתייעץ עם זר אנונימי אשר פתר עבורו בעיה שנראתה בלתי פתירה, הקשורה לכוח הכבידה. לאחר שבוצע רעיונו של הזר רצה קוזימו להודות לו; אך האיש הזר נעלם. הפסל קאצ’יני התבקש להקים פסל לכבודו של הזר.

 

ארמון בארטוליני-סאלימבני (Bartolini-Salimbeni) שבכיכר, מול הכנסייה, הוא אחת הדוגמאות המוקדמות ביותר של הסגנון האדריכלי של באצ’ו ד’אניולו (Baccio d'Agnolo), אשר פותח על מנת לספק את גחמותיהן של משפחות “המתעשרים החדשים” במאה ה-14. באצ’ו ספג ביקורות קשות עד כדי כך שהוא הרגיש צורך להגיב עליהן וחרט כתובת לטינית בדלת הראשית של הארמון: Carpere Promptius Quam Imitari (”קל יותר לבקר מאשר להעתיק”). יצירותיו המאוחרות יותר של באצ’ו (ושל אדריכלים אחרים) מוכיחות שלא נותרה למבקריו סיבה לבקר את עבודתו (דוגמה נוספת לאסכולת האדריכלות של באצ’ו הוא ארמון ספיני פרוני - Spini Ferroni ליד גשר סאנטה טריניטה הסמוך, שלו שלוש קומות הדורות ומעקה מקיף את ראשו).

 

המשיכו במעלה Via Tornabuoni רחוב הקניות היקר ביותר בפירנצה, מקום מומלץ לסיבוב חלונות ראווה. אוהבי הארכיטקטורה יהנו מהבניינים האלגנטיים ומהאווירה שיש לרחוב להציע. ב- Tornabuoni פינת Via degli Strozzi, נמצא ארמון סטרוצי (Palazzo Strozzi), אחת מפניני הרנסנס של פירנצה. האלגנטיות הפשוטה והכמעט נזירית שלו אינה ממעיטה מהרושם הראשוני של עושר וכוח עצום.

 

הוא נבנה במאה ה-15 המאוחרת, על-ידי בנדטו די מאיאנו (Benedetto di Maiano) לשמש כמגוריה של משפחת סטרוצי הגדולה, שנמנתה עם יריבותיהן העיקשות ביותר של משפחת מדיצ’י. בני סטרוצי הוגלו לבסוף על-ידי יריביהם בני מדיצ’י, והעבודה על ארמונם נקטעה ולא נמשכה עוד מאז. החצר הפנימית, עם שורת העמודים והאכסדרות העליונות, נבנתה על-ידי סימונה דל פולאיולו (Simone del Pollaiolo), הידוע גם כקרונאקה (Cronaca).

 

חזרו לכיוון הנהר ותגיעו אל פונטה דלה טריניטה (Ponte della Trinita), “גשר השילוש הקדוש”. הגשר המקורי נבנה על-ידי אמאנאטי (Ammannati) בשנת 1570 והושמד על-ידי הנאצים בנסיגתם בשנת 1944, ביחד עם שאר גשריה של פירנצה (מלבד הפונטה וקיו). השחזור הנוכחי שמר על נאמנות לעיצובו של אמאנאטי. האלמנטים המקוריים היחידים של הגשר הם פסלי ארבע העונות האלגוריים המוצבים בפינות הגשר.

 

כשהגרמנים פוצצו את הגשר נפלו הפסלים אל תוך הנהר; בעת בנייתו מחדש של הגשר הצליח צוות מיוחד של צוללנים ומומחים למצוא ולשחזר שלושה מתוך ארבעת הפסלים. למרבה הצער, ראשו של הפסל “אביב” לא נמצא. האבדה גרמה לצער רב לבני העיר, והוצעו פרסים גדולים למציאת האבדה; לבסוף, בשנת 1961, במהלך עבודות תחזוקה שגרתיות בנהר, נמצא הראש והוחזר למקומו המקורי.

 

התקדמו עד למרכז הגשר, מקום שבו יש תצפית טובה במיוחד על פונטה וקיו. לאחר מכן המשיכו לאורך הלונגארנו קורסיני (Lungarno Corsini) לכיוון כיכר גולדוני (Piazza Goldoni). לשמאלכם גשר, זהו פונטה אלה קאראיה (Ponte alla Carraia), שגם הוא חודש לאחר שהגרמנים פוצצו אותו במהלך מלחמת העולם השנייה.

 

מהכיכר המשיכו שמאלה, אל בורגו אוניסאנטי (Borgo Ognissanti ) ואל פיאצה אוניסאנטי (Piazza di Ognissanti), “כיכר כל הקדושים”. כיכר אוניסאנטי בנויה תערובת של סגנונות מהרנסנס וסגנונות מאוחרים יותר. הפסל במרכז הוא הרקולס נלחם באריה, יצירה ניאו-קלאסית מתחילת המאה ה-20. בכיכר שני מלונות יוקרתיים גדולים (Grand Hotel ו-Westin Excelsior). בצד הכיכר המרוחק מהנהר עומדת כנסיית אוניסאנטי (Chiesa di Ognissanti), “כנסיית כל הקדושים”.

 

ליד כנסיית אוניסאנטי, בחדר האוכל שב- Borgo Ognissanti מספר 42, נמצא הציור הסעודה האחרונה, יצירתו של דומניקו גירלאנדיו (Domenico Ghirlandaio, 1480). שובו מעט על עקבותיכם והמשיכו צפונה לאורך Via del Porcellana, לכיוון כיכר סאנטה מאריה נובלה (Piazza di Santa Maria Novella), הרחבה, עם שני האובליסקים, עמודי שיש מרהיבים שהוקמו בתחילת המאה ה-17 לשמש כמסמנים לפאליו דאי קוצ’י (Palio dei Cocchi – מירוץ כרכרות מסורתי).

 

חצו את הכיכר אל כנסיית סנטה מריה נובלה (Chiesa di Santa Maria Novella) היפהפייה, אשר נבנתה על-ידי הדומיניקנים במאות ה-13 וה-14. גם בכנסייה זו משולבים בתיאום מושלם סגנונות אדריכליים-פלורנטיניים גדולים ומגוונים. מגדל הפעמונים מהמאה ה-13 נשאר בשלמותו כפי שעוצב על-ידי פרה יאקופו טאלנטי (Fra Jacopo Talenti). עושרה העצום של הכנסייה הזו מתבטא בהרבה יצירות מופת מהרנסנס, ובשפע מדהים של קברים וקפלות.

 

לאורך הקיר החיצוני השמאלי של הכנסייה ישנו הקומפלקס הבלתי רגיל של הקיוסטרי (Chiostri), הלא הם הקלויסטרים - האכסדרות. הראשונה היא האכסדרה הירוקה, אולם עצום בסגנון רומנסקי, אשר עוצב לקראת אמצע המאה ה-14 על-ידי פרה ג’יובאני דה קאמפי, וכנראה נועד להיות החלק הראשון של מנזר דומיניקני. שמה של האכסדרה בא מהגוונים של ציורי הקיר הגדולים שלה, תמונות מהברית הישנה, יצירותיו של פאולו אוצ’לו (Paolo Uccello). דלת קטנה בקיר המרוחק של האכסדרה הירוקה מובילה אל הקפלה הספרדית הקטנה ואל אולם הכינוסים הדתיים של המנזר. עם ציורי הקיר הגדולים בקפלה נמנים מסע הניצחון של תומאס אקווינס הקדוש, הקדושים נאבקים בכופרים ועוד רבים אחרים.

 

עם תום הביקור בכנסייה אפשר לסיים את היום בצלחת פסטה רותחת וכוס יין במסעדת Trattoria Nerone.

לפרטים נוספים
  • מגזין
  • תנאי שימוש
  • מדיניות פרטיות
  • אודות
  • צור קשר
יעדים
יעדים פופולרים
    יעדים רומנטיים
      יעדים זולים
        יעדים נוספים

          © 2025 שיחור